ЧЕСТО ЗАДАВАНИ ВЪПРОСИ

Няколко причини, защо твоите резултати от търсене за класиране в Google може да са различни

Google се стреми да осигури най – добрите резултати за отделните потребители. Това означава, че Google иска и очаква резултатите от търсене да бъдат различни от човек до човек. Например хора, работещи в един и същи офис, които търсят едно и също нещо  в Google,  могат да получат различни резултати от търсене . Това означава също така, че един и същи човек  може да получи различни резултати от търсене, между търсене от  работния  си компютър и от  домашния си  компютър. Ето защо двама души в една и съща стая може (и вероятно ще) виждат различни резултати от търсене при използването на една и съща ключова дума за търсене в  Google.

Място

Google се опитва автоматично да открие местоположението на потребителя и предоставя персонализирани резултати въз основа на това място. Факторите за автоматично откриване на местоположение, са базирани на IP адрес,  Google Toolbar’s и   My Location  feature (ако го използвате). Потребителите могат също така да определят предпочитаното  от тях място, с помощта на street address. Ръчно определени места се записват в  бисквитките на браузъра  /browser cookie/ на потребителя.

g-1Фактора местоположение се проявява  най-вече при търсене на неща, които са целенасочени географски резултати от търсенето . Опитайте се да търсите  „китайска храна“ с помощта на Google и най-вероятно ще получите карта на близките китайски ресторанти в дясната странична колона, както и някои местни резултати се появяват в горната част на списъка на търсенето  ви.

 

 

Персонализация

google_chromeGoogle предоставя персонализирани резултати, базирани на предишни търсения. Когато сте влезли в някоя от услугите на Google, той персонализира резултатите от търсенето въз основа на посетените сайтове в профила ви. Например, ако често кликвате върху връзките на Prodavalnik  в резултатите от търсенето , Google ще види, че го  предпочитате и ще  започне да ви покзва Prodavalnik връзки по-често и на по-високи позиции в резултатите  от търсенето ви. В допълнение към резултатите въз основа на посетените от вас сайтове, Google вече показва „Personal Results“, когато сте влезли в профила си в Google+. Те се основават на личната ви история на  търсене, както и на  търсения от вашите Google+ връзки. Така че, ако  приятелят ви  обича  конкретен китайски ресторант, тогава е вероятно този ресторант  да излезе по-високо в търсенето ви, ако вие сте влезли в Google  профила си докато търсите китайски ресторант. Дори и да не сте влезли в Google профила си , Google все още ви осигурява персонализирани резултати от търсене , базирани на предишните ви търсения чрез информация от бисквитките на браузъра ви /browser cookies/.

Център за данни

Въз основа на местоположението на потребителя, търсенето  по ключова дума се извършва от един от многото центрове за данни на Google. Никой  не казва точно колко центрове за данни има, но има най-малко 300 докладвани центрове за данни  (и вероятно още доста) по целия свят. Докато споделят един и същ алгоритъм за търсене, центровете за данни на Google , може да имат разлики помежду си  докато  актуализират данните си. Едни центрове  за данни вече може да имат  най-новият алгоритъм за търсене, а други центрове за данни да работят с по-старите , докато разпространяването на новият алгоритъм   се осъществява. И не, вашето търсене няма винаги да се осъществява от един и същ център за данни на Google. Дори и всеки път да търсите от едно и също място Google търси маршрути между центровете си за данни, за да балансира натоварването им. Докато алгоритмите са извън синхронизация, резултатите от търсене ще са ви различни за часове или евентуално дни, докато не се актуализира  алгоритъма между центровете за данни.

Тестване на алгоритъма

Google постоянно тества алгоритмите за промени в зависимост от търсенията на потребителите. Потенциално до 40 %  от всички търсения в Google са тестване на някои алгоритъм за изменение, промяна. Начинът, по който потребителите реагират на търсенето  и последващата хронология на браузъра  са фактор как такъв алгоритъм се използва, разбира и приема. Ако сте обект на един от тези случайни алгоритъм  тестове, ще получите различни резултати от търсене от  на своя колега. Дори, когато   не сте влезли в профилите си в Google , дори и да сте изчистили хронологията от бисквитките на браузъра и дори  ,ако търсите от един и същи IP адрес.

 

Обобщение

Докато вие нямате контрол върху това през  кои от центровете за данни на Google преминават вашите търсения и , ако резултатите от търсенето ви е част от алгоритъм тестове , вие нямате контрол над местоположението  и персонализацията ви – можете да промените настройките си за местоположение /location settings/ и дори да и дори да  изключите персонализацията на историята на търсенето/search history personalization/.Ако целта ви е вашият сайт  да излезе  на по-предни позиции в Google вижте нашите съвети за СЕО оптимизация

Кошница